miercuri, 2 mai 2012

Ascultător, cu orice preţ

Arthur Wellesley, ducele de Wellington (foto), cel care l-a învins pe Napoleon la Waterloo, se afla la vânătoare cu mai mulţi prieteni. Au ajuns la poarta unei ferme, unde stătea de pază un băiat. Ducele i-a spus:
 - Deschide poarta, băiete!
 - N-o deschid. Tata mi-a poruncit să nu o deschid nimănui.
 - Eu sunt ducele de Wellington şi nu îngădui nimănui să mi se împotrivească.
 - Să trăiţi! – l-a salutat băiatul cu respect.
 - Ei, acum vrei să-mi deschizi?
 - Nu.
 - Cum aşa? De ce?
 - Nu deschid pentru că eu cred că marele duce nu vrea ca un sărman copil ca mine să fie neascultător faţă de tatăl său.
Ducele de Wellington i-a întins mâna şi l-a felicitat pe băiat. Apoi s-a întors către prietenii săi şi le-a spus:
 - Să ne întoarcem, domnilor! Dacă aş avea 1000 de băieţi ca acesta, aş cuceri lumea.