vineri, 27 aprilie 2012

Puterea exemplului


Frédéric Ozanam (foto) (Milano, 23 aprilie 1813 - Marsilia, 8 septembrie 1853), cunoscut istoric şi jurnalist francez, mare profesor universitar la Lyon şi la Sorbona, a fost declarat fericit de către Papa Ioan Paul al II-lea la 22 august 1997.
            Tânăr fiind, Frédéric a fost trimis de părinţii săi la Paris, pentru studii. Aici a avut ocazia de a-l cunoaşte pe marele om de ştiinţă, dar şi bun creştin, profesorul André Marie Ampère  Iată ce povesteşte Ozanam într-un articol: „Într-o zi, am intrat în biserica Sfântul Ştefan pentru un moment de reculegere, pentru a-mi uşura inima.
Biserica era goală şi era foarte linişte. Doar într-un colţ, singur, un om stătea nemişcat şi adâncit în rugăciune. Mă apropii de el şi îl recunosc pe profesorul Ampère, umilit în faţa tabernacolului. După câteva clipe de uimire, m-am retras încetişor, profund mişcat de descoperirea mea.
         André Marie Ampère, fizicianul de renume mondial, venea adesea în biserică pentru a-şi întări sufletul în rugăciune. Iar eu, tânărul student, am învăţat cum se ruga acel profesor: adâncit cu sufletul în Dumnezeu şi strângând între degetele sale Rozariul. Rozariul lui Ampere, spune în încheiere Frédéric Ozanam, m-a convins şi m-a mişcat mai mult decât o mie de predici!”