marți, 14 august 2012

Băieţaşul de la Lourdes


Lourdes, unde Maica Domnului i s-a arătat Bernadetei Soubirous în anul 1858, este, se pare, cel mai mare loc de pelerinaj din Europa. Aici, unde zilnic vin mii de cărucioare cu oameni în suferinţă, are loc, în fiecare după amiază, binecuvântarea bolnavilor cu Sfânta Taină.
           Într-o zi această procesiune era în plină desfăşurare. Pe unde trecea preotul cu ostensorul, bolnavii strigau: „Doamne, acela pe care îl iubeşti este bolnav!” sau „Doamne, fă-mă să văd!” sau „Doamne, fă-mă să umblu!” Printre ei era şi un copil într-un cărucior, care privea spre Sfântul Sacrament, cu ochi mari, şi se minuna. Dar tăcea, zâmbea şi nu cerea nimic. După procesiune, preotul, care a binecuvântat în acea zi bolnavii, s-a apropiat de el şi l-a întrebat:
 - Cum te cheamă, prietene?
 - Elia, a răspuns băiatul.
 - De unde eşti?
 - Din Roma.
 - Şi eu sunt din Roma şi mă bucur să te întâlnesc aici şi să stau puţin de vorbă cu tine.
 - Eu sunt bolnav de peste trei ani, de când nu am mai coborât din cărucior.
 - Ştiu. Dar tu şi cu mine suntem aici pentru a cere ajutorul Maicii Sfinte. Ai cerut ajutorul lui Isus şi al Maicii Sfinte ca să te vindece?
 - Nu, nu l-am cerut şi nici nu-l voi cere. Eu doresc să obţin ceva mult mai important de la Maica Domnului.
 - Ce anume?
 - I-am cerut aceste trei haruri: Maica Domnului să-i vindece pe cei care suferă mult mai mult decât mine, ca preoţii să fie sfinţi şi păcătoşii să se convertească.
           Preotul, emoţionat de acest răspuns, s-a întors la grotă şi a exclamat: „Mulţumesc, Doamne, pentru că azi am văzut o mare minune în acest copil!”