vineri, 26 octombrie 2012

Rozariul din praful drumului (II)



         Câţiva ani mai târziu, Dumnezeu a voit ca tânărul preot să activeze într-un spital. Într-o zi a fost adus aici un biet bolnav care striga din răsputeri: „Să nu-mi vorbiţi nicicum despre religie, pentru că eu sunt un necredincios şi nu mai cred în nimic. Totuşi preotul s-a apropiat de el cu bunătate, i-a vorbit cu multă blândeţe. Bolnavul l-a respins, dar preotul a rămas lângă el. Şi i-a spus: 
 - Ei bine, prietene, aş vrea să recităm împreună un rozariu pentru tine.
 - Să nu-mi vorbiți de rozariu, spune răspicat bolnavul.
 - Dar această rugăciune nu poate să-ţi facă decât bine.
 - Dimpotrivă, părinte. Rozariul este cauza nefericirii mele.
 - Vai, prietene, ce vrei să spui prin asta?

 - Dacă vrei să ştii numaidecât, am să-ţi povestesc. Când eram copil, împreună cu mama recitam rozariul în fiecare zi. Crescând mai mare, a trebuit să plec la oraş, departe de casă şi de mama, pentru a învăţa o meserie. Acolo, am întâlnit prieteni răi, necredincioşi şi m-au adus până acolo încât să-mi bat joc de legea lui Dumnezeu. Fiind în acest anturaj foarte rău, am devenit şi eu rău. Într-o zi am fost chemat de urgență acasă pentru că mama era pe patul de moarte. Pentru ca să nu-i mai măresc suferința, m-am făcut că mă rog şi i-am promis că mă voi ruga, măcar o parte de rozariu în fiecare zi. În acele momente mama, cu mâna tremurândă, mi-a dat rozariul ei. După înmormântarea ei, eu m-am întors la atelier. Dar pe drum, cred că diavolul mi-a inspirat acest gând: „Debarasează-te de rozariul tău şi aruncă-l jos”. Eu am făcut întocmai şi cu batjocură l-am aruncat la marginea drumului. Dar din acea zi sunt mereu nefericit şi mă simt blestemat.
Preotul, foarte emoţionat, l-a întrebat:
 - În ce lună şi în ce an s-au întâmplat toate acestea?
Auzind un răspuns exact al bolnavului, preotul scoate rozariul din buzunar şi îl întreabă:
 - Prietene, recunoști acest rozariu?
 - Este rozariul mamei mele, strigă din răsputeri bolnavul. A sărit l-a gâtul preotului, l-a îmbrăţişat îndelung şi a început să plângă.
 - Ei bine, prietene, reia discuţia preotul, acest rozariu care pentru tine a fost cauză de nefericire, pentru mine a fost cauză de fericire, deoarece, datorită lui, eu sunt azi preot. Acum va deveni şi pentru tine dătător de fericire.
 - O, părinte, vreau să mă spovedesc.
 - Mâine voi veni pentru a-ţi administra sfintele sacramente. Până atunci îţi las rozariul pentru ca să te rogi şi să repari greşeala. Ai să mi-l înapoiezi mai târziu.
Câteva zile mai târziu, bolnavul murea sărutând rozariul mamei sale fericit şi convertit. Iar preotul a reluat sărăcuţul său rozariu ca pe o minunată amintire, pe care nu l-a mai părăsit niciodată.