luni, 18 iunie 2012

Steaguri albe

Un tânăr, singurul fiu al unei văduve, chiar dacă a primit o bună educaţie în copilărie de la mama sa, plecând de acasă la studii, a căzut în păcate grele. Prietenii răi l-au dus până acolo că, în urma unor tâlhării, a fost arestat pentru cinci ani.
            Au trecut cei cinci ani. În tot acest timp s-a căit de greşeala făcută, şi de neatenţia faţă de mama lui. Se apropia ziua eliberării şi se tot gândea dacă mai poate merge acasă, dacă mama lui mai trăieşte, dacă mama îl va ierta…. Şi multe astfel de gânduri.
            Cu o lună înainte de eliberare, îşi ia inima în dinţi şi scrie următoarele rânduri mamei sale: „Scumpa mea mamă, nici nu ştiu dacă mai trăieşti, dar îndrăznesc să-ţi scriu aceste rânduri. Dacă mai eşti în viaţă, poate ai să le citeşti. Eu am greşit mult, nu am rămas copilaşul tău cel bun. Am greşit că mult timp nu te-am mai vizitat. Am ajuns şi la închisoare… dar peste o lună voi fi liber. Mamă, nu ştiu dacă ai să mă ierţi vreodată…pentru că nu merit. Mamă, în ultima zi a lunii iunie voi părăsi închisoarea. Voi urca într-un tren care trece prin satul nostru. Te-aş ruga să-mi dai măcar un semn, dacă m-ai iertat sau nu. Când trenul va opri în gara din sat de la noi, tu să-mi dai un semn: dacă m-ai iertat, să pui un steag alb în ramurile copacului din faţa gării. Dacă voi vedea steagul alb, voi coborî: e semn că trăieşti şi că m-ai iertat. Dacă nu voi vedea steagul alb acolo, n-am să cobor din tren, ci voi merge mai departe… nu ştiu până unde.”
            În ziua de 30 iunie, când trenul a intrat în gară, toţi copacii din sat erau plini de steaguri albe!
            O mamă nu ştie să refuze iertarea!