marți, 19 iunie 2012

"Valiza-mi este pregătită!"

             Când papa Ioan al XXIII-lea, supranumit şi „papa cel bun”, era bolnav, încât nu se mai putea face nimic pentru salvarea lui, medicii nu ai vrut să-i spună adevărul. Au căutat să-i spună doar că e vorba de o infecţie la stomac. Dar el, cu zâmbetul pe buze, le spunea tuturor „Valiza-mi este pregătită”.
            Marele sculptor italian, Giacomo Manzù, îşi aminteşte de ziua în care papa a trecut la cele veşnice. Iată ce povesteşte el: „În ultima zi a lungilor sale suferinţe, secretarul papei,  Loris Francesco Capovilla, s-a apropiat de patul muribundului, i-a sărutat mâna şi l-a întrebat cum se simte.
 - Acum mă simt foarte bine. Sunt foarte liniştit. Mă aflu foarte aproape de Domnul. Dar îmi mai fac câteva griji.

 - Sfinte Părinte, nu dumneavoastră trebuie să vă faceţi griji, ci noi. Dar trebuie să vă spun că am vorbit cu medicii.
 - Şi ce spun ei?
 - Sfinte Părinte, vreau să fiu sincer cu Sanctitatea Voastră. Cred că în seara aceasta veţi fi chemat în paradis.
            Stând în genunchi şi acoperindu-şi faţa cu mâinile, îl cuprinse plânsul. Atunci simţi cum papa, cu ultimele puteri, şi-a pus mâna peste capul lui şi i-a zis:
 - Iată, Loris, ce lucruri frumoase îmi spui tu mie! Oare nu este aceasta o veste minunată pentru mine: astăzi voi merge în paradis?
            Papa a murit în data de 3 iunie 1963, la ora 19.49. Ultimele cuvinte adresate secretarului Capovilla au fost: „De ce plângi? Acesta e un moment de bucurie, e un moment de glorie!”
            Papa Ioan al XXIII-lea a fost beatificat la 3 septembrie 2000, de către Papa Ioan Paul al II-lea.