duminică, 17 iunie 2012

Masa împreună

Într-un sat de pescari, din America Latină, trăia un om numit Marco, cu soţia sa, Linda, şi cu cei trei copii ai lor, Iosif, Amalia şi Lucia. El lucrase mulţi ani ca pescar, dar, de câteva luni era şomer. Ferma, la care lucrase, a dat faliment şi şi-a închis porţile.
            Pentru că el şi familia sa, din cauza sărăciei, nu mai puteau supravieţui, Marco s-a gândit că cel mai bine ar fi să plece într-un oraş mare, departe de casă şi familie, pentru găsi de lucru. Dacă ar fi rămas în sat, puţinele economii s-ar fi epuizat repede şi familia  ar fi putut să moară de foame. Mama şi copiii erau foarte trişti că tatăl trebuia să plece aşa departe. Dar şi Marco era trist pentru că nu ştia când avea să-şi mai revadă soţia şi copiii. Se gândea toată ziua ce ar putea să lase familiei pentru ca să se gândească la el în timpul absenţei îndelungate, şi, pe de altă parte, ce ar putea să ia el, de acasă, ca amintire.

            Era într-o seară, când toţi erau adunaţi în jurul mesei. Fiecare ştia că aceasta este ultima cină la care mai stau la masă împreună. Domnea o tăcere de moarte, şi toţi ştiau de ce. Deodată tatăl a luat cuvântul şi a spus:
 - Nu ştiu când mă voi întoarce. De aceea, aş vrea să iau cu mine o amintire, care să-mi să mă facă să mă gândesc mereu la voi, de faptul că vă iubesc nespus dar şi că trebuie să mă întorc acasă la voi. Dar şi eu vreau să vă las ceva care să vă amintească de mine, să mă iubiţi şi să mă aşteptaţi. Mă gândesc de mult timp, dar nu cred că am ceva care să pot lăsa ca amintire, nu am ce să vă dăruiesc. Totuşi, există ceva care ne va ajuta ca voi să vă amintiţi de mine, şi eu de voi. Când veţi fi împreună şi veţi manca pâinea la această masă, atunci să vă aduceţi aminte de mine, iar eu voi proceda la fel acolo unde mă voi afla.   
 - Minunat, strigară copiii, şi,deşi nu mai aveau să-l vadă un timp îndelungat pe tatăl lor,ei nu mai erau trişti, fiindcă ştiau că de acum înainte, ori de câte ori se vor aduna să servească masa, tatăl era prezent în mijlocul lor. Din acea zi, faptul de a se aduna la masă era o adevărată sărbătoare pentru aceşti copii şi pentru mama lor.
            Imagine minunată a întâlnirii noastre la Sfânta Liturghie, la masa lui Cristos!