joi, 19 iulie 2012

Don Bosco şi Dominic Savio


Într-o zi, sfântul Ioan Bosco le-a spus copiilor di oratoriul său:
 -  Azi e ziua mea onomastică şi vreau să vă fac, fiecăruia dintre voi, câte un dar. Fiecare dintre voi să scrie pe o hârtie ceea ce ar vrea să primească de la mine. Să-şi scrie numele şi prenumele şi să-mi prezinte hârtia. Eu mă voi strădui să-i respect dorinţa.
            Mare a fost bucuria copiilor auzind o aşa propunere. După ce a adunat toate cererile, Don Bosco a început să le citească. Unul cerea o şapcă, altul o haină, altul o carte, altul o jucărie, etc…
            În cele din urmă, a citit pe un bileţel: „Doresc să mă ajutaţi să devin un adevărat prieten al lui Isus”. Semnat: „Dominic Savio”. Lui Don Bosco i-a apărut pe obraz o lacrimă de bucurie, citind o asemenea dorinţă.
            Ştim că Don Bosco l-a ajutat pe Dominic Savio să devină un mare sfânt chiar dacă a murit la vârsta de doar 15 ani. Sfântul Dominic Savio a murit la 9 martie 1857 şi a fost canonizat la 12 iunie 1954 de către Papa Pius al XII-lea.