luni, 16 iulie 2012

Merele din paradis

În anul 304, o tânără cu numele Doroteea, deoarece era creştină, a fost adusă în faţa tribunalului lui Sapriciu, guvernatorul din Cezareea Capadociei. Fiind condamnată la chinuri grele, ea a zis:
 - Grăbiţi-vă! Suferinţa, pe care voi mi-o provocaţi azi, este tocmai calea pe care voi merge mai repede spre mirele meu. Printr-o suferinţă scurtă, voi merge în cer şi mă voi bucura de o fericire veşnică.
 - După ce vei ajunge, trimite-mi şi mie nişte mere din grădina mirelui tău, încerca să o ia în râs un slujitor al regelui, Teofil.
 - Îţi voi trimite, te asigur, i-a răspuns Doroteea.
           Călăul i-a tăiat capul. Teofil se bucura, împreună cu prietenii săi de gluma făcută. Ajungând acasă, un copil, de o frumuseţe uimitoare, i-a oferit trei mere şi trei trandafiri de toată frumuseţea, cu toate că era în toiul iernii. Văzând aceasta, Teofil s-a întors la prietenii săi şi le-a spus:
 - Acum am văzut cu ochii mei: Cristos este singurul Dumnezeu adevărat.
           Aceste cuvinte l-au costat viaţa. La câteva zile a murit şi el martir.