duminică, 2 septembrie 2012

Dor de cer

Sfântul Leonard de Porto Maurizio spune că, într-o chilioara întunecoasă ca un mormânt, trăia un sfânt călugăr în posturi aspre şi rugăciuni prelungite până târziu în noapte; nu rareori se biciuia până la sânge. Câteva persoane din lume, venind la el în vizita, i-au spus:
 - Cum poţi rezista, trăind în felul acesta? Noi n-am rezista nici măcar o zi. Călugărul le-a zis:  
 - Apropiaţi-vă de fereastra chilioarei mele şi veţi înţelege!  Ce vedeţi?Privind, vizitatorii au zis:
 - Departe, departe se vede un colţişor de cer cât o palmă. Călugărul continuă:
 - Tocmai acel colţişor de cer mă face să rămân statornic în jertfele mele. Ori de câte ori tristeţea mă încearcă, arunc o privire pe fereastră şi văd cerul. Ah, cerul! Paradisul, pe care îl aştept, îmi dă putere şi curaj.