luni, 12 noiembrie 2012

Fără iubire....



Un soldat francez, Michel, deportat într-un lagăr nazist în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, povestește în jurnalul său:
“Într-o zi, m-a chemat comandantul lagărului. Am fost dus într-o cameră unde era pusă o masă cu un singur tacâm, iar după mine a intrat comandantul. Eu aveam o foame de lup. Comandantul s-a așezat la masă şi a fost servit cu un ospăț regesc, iar eu trebuia să stau acolo şi doar să privesc. El îşi lingea buzele, în timp ce eu muream de foame.

Dar ce era mai rău încă nu venise. La sfârşit i s-a adus cafeaua. Atunci a scos un pachet pe masă şi mi-a spus:
 - Privește acest pachet. Ţi l-a trimis soția de la Paris. E plin de prăjituri.
Ştiam cât de puţin era de mâncare în acea vreme şi cât trebuia să fi economisit soţia ca să-mi facă acest pachet. Apoi comandantul s-a pus să le mănânce una câte una. L-am rugat: 
 - Daţi-mi, vă rog, măcar una, nu vreau s-o mănânc, dar s-o păstrez ca amintire de la soţia mea.
El a mâncat-o, zâmbind, pe ultima. Aceasta era clipa când exasperarea atinge punctul culminant şi se transformă în ură. În acea clipă am fost conştient ce înseamnă că dragostea lui Dumnezeu a fost turnată în inimile noastre. Am simţit dragoste pentru omul acela. M-am gândit: bietul de el, n-are pe nimeni ca să-l iubească. Este înconjurat doar de ură.”