joi, 15 noiembrie 2012

Glasul conştiinţei



Un misionar povestește cum, într-o zi, a venit la el un  păgân. Acesta trăise doar în sălbăticie, şi nu ştia nimic despre iubirea creştină. Fiind mort de foame, a îndrăznit să vină la misionar ca să ceară un pumn de făină. Misionarul i-a dat. Când păgânul a ajuns acasă a găsit în făină o monedă de argint.
A doua zi s-a întors la misionar şi i-a spus:
 - După ce am găsit, în făina pe care mi-ai dat-o, această monedă preţioasă, mi-am dat seama că în mine sunt doi oameni: unul bun şi unul rău. Aceştia s-au certat întrei ei toată noaptea şi nu m-am putut odihni chiar deloc. Omul rău din mine spunea: „Misionarul ţi-a dat tot ce era în vasul cu făină şi aşa că nu trebuie să-i înapoiezi moneda. Poţi să mergi să-şi cumperi ceva de băut.” Alt om din mine spunea: „Du înapoi moneda, deoarece tu ai cerut doar făină.” Ca să fac pace între ei, am venit să-ţi înapoiez moneda...
           Putem concluziona: chiar şi în cei mai răi oameni, nu se poate să nu fie ceva bun.