duminică, 18 noiembrie 2012

Întrebare la judecată




În anul 1976 o fetiţă, cu numele Lisa, din statul Massachusetts – USA, a scris o scrisoare câtorva persoane, printre acestea şi episcopului de Providence (Rhode Island), Kenneth Anthony Angell, şi unui deţinut, care a fost condamnat la moarte. În fiecare scrisoare fata a cerut să i se răspundă la întrebarea: “Care va fi prima întrebare a dumneavoastră, atunci când, după moarte, vă veţi afla înaintea lui Dumnezeu?”
Micuţa Lisa a primit răspunsul de la toţi cei întrebaţi. Condamnatul la moarte a dat un răspuns scurt: “Atunci când ne vom întâlni cu Dumnezeu, eu cred că orice întrebare va fi în zadar”. Bineînţeles că aşa este. El a omorât o persoană nevinovată, şi a fost condamnat la moarte, iar în ziua stabilită se va afla în faţa lui Dumnezeu. El, asasinul, nu va adresa vreo întrebare atotștiutorului Dumnezeu, căci dreptul Dumnezeu îl va întreba pe el, de ce l-a omorât pe omul nevinovat.
Episcopul i-a scris fetiţei un răspuns înţelept: „Dragă Lisa, aflându-mă înaintea lui Dumnezeu la judecată, îl voi întreba: «Doamne preaîndurător, oare am folosit bine darurile şi harurile pe care mi le-ai oferit în cursul vieţii mele pământeşti? »”