luni, 12 martie 2012

Ora de lucru



         Un bărbat a venit de la muncă târziu, obosit şi nervos, găsindu-şi băieţelul de 5 ani aşteptând la uşă nerăbdător.
- Tati, pot să te întreb ceva?
- Da sigur. Despre ce e vorba? a răspuns el.
- Tati, câţi bani câştigi pe oră?
- Ei, dar asta nu e treaba ta. De ce mă întrebi astfel de lucruri? spuse omul nervos.
- Doar vreau să ştiu...Te rog, spune-mi cât câştigi pe oră?
- Dacă trebuie să ştii... câştig 50 de dolari pe oră.
- Ah, a răspuns micuţul trist, cu capul plecat. Tati, îmi împrumuţi, te rog, 25 de dolari?
Tatăl s-a înfuriat:
- Dacă singurul motiv, pentru care m-ai întrebat asta, este ca sa-mi ceri nişte bani
ca să-ţi cumperi o jucărie sau alte prostii, atunci du-te direct în camera ta la culcare. Gândeşte-te de ce eşti aşa egoist. Nu lucrez din greu, în fiecare zi, pentru aşa mofturi.
          Micuţul a mers în linişte în cameră şi a închis uşa. Omul s-a enervat şi mai tare pe întrebările băiatului: cum a putut să pună aşa întrebări doar pentru a cere nişte bani.
          După vreo oră, tatăl s-a calmat şi a început să reflecteze: "Poate chiar era ceva de care avea nevoie să cumpere cu 25 de dolari. Şi, de fapt, nu mi-a cerut bani prea des." S-a dus la uşa băiatului şi a deschis-o.
- Dormi? a întrebat....
- Nu, tati, sunt treaz, a răspuns băiatul.
- M-am gândit că, poate, am fost prea dur mai devreme, spuse tatăl. A fost o zi lungă şi grea şi m-am descărcat pe tine. Uite aici ai 25 de dolari.
Micuţul a sărit, strigând şi zâmbind.
 - Mulţumesc, tati!.
        După aceea a scos un pumn de bani. Omul a văzut ca băiatul avea deja bani şi s-a enervat din nou. Băieţaşul şi-a numărat tacticos banii şi s-a uitat către tatăl său.
- De ce vrei mai mulţi bani dacă ai deja? a spus tatăl.
- Pentru ca nu am avut destui, dar acum am, a replicat băiatul satisfăcut. Tati, am 50 de dolari. Pot să cumpăr o ora cu tine ???? Te rog sa vii mai repede acasă mâine. Vreau să mănânc cu tine la cină.
       Tatăl s-a simţit distrus de durere. Şi-a luat băiatul în braţe şi l-a implorat să-l ierte.