miercuri, 16 mai 2012

Conştiinţa

Girard, un milionar necredincios din Philadephia, într-o sâmbătă seară, a poruncit tuturor angajaţilor săi ca a doua zi, duminică, să vină toţi la descărcarea unei nave.
 - Domnule Girard, conform conştiinţei mele, eu nu pot lucra în zi de duminică, spuse cu cea mai mare linişte un tânăr.
 - Cunoşti regulamentele întreprinderii? - întreabă patronul
 - Da, desigur. Le cunosc bine. Pot să vă spun că mai am şi o mamă în vârstă şi neputincioasă de întreţinut. Cu toate acestea,  trebuie să vă spun că nu pot lucra duminica.
Imediat a fost concediat.
Într-o zi vine la Girard un alt bancher şi îl întreabă dacă nu cunoaşte vreun om de încredere pentru a-l angaja pe post de casier la o bancă nouă. Atunci Girard îl propune tocmai pe tânărul pe care el îl concediase el. Acest bancher îl întreabă:
 - Dar acesta nu e tocmai acela pe care tu l-ai concediat?
 - Ba da. Eu l-am concediat pentru că nu a acceptat să lucreze duminica. Insă să ştii de la mine că un tânăr care este în stare să-şi piardă locul de muncă pentru a-şi respecta conştiinţa, nu poate foi decât un casier foarte onest.
Iar tânărul a fost angajat.