marți, 15 mai 2012

Jertfă pentru convertire


În spitalul din Agua de Dios, în Columbia, în anul 1912, a trecut la cele veşnice Pr. Emil Baena – care a slujit, timp de 12 ani, pe leproşi – un umil erou şi un minunat apostol al dragostei faţă de aproapele. A murit de lepră, contractată din şederea cu leproşii, urmare sigură a dăruirii de sine, a jertfei făcute. Îndată ce medicul l-a înştiinţat că i s-a apropiat şi lui trista soartă, a exclamat: „Dumnezeul meu, fie voia ta!”.

După câteva ore, a făcut această mărturisire unui prieten, care venise să-l mângâie în boala pe care o primise: „Dumnezeu m-a ascultat: fie preamărit în veci! Ştii că cineva, din familia noastră, era pe patul de moarte şi nu voia să se întoarcă la Dumnezeu şi nu voia să se împace nici cu Sfânta Biserică. Era într-o vineri, prima din lună; la Sfânta Împărtăşanie am şoptit Inimii Preasfinte a lui Isus, care bătea alături de a mea: Trimite-mi mie cea mai teribilă boală, dar fă ca el să moară căit şi să se mântuiască!
Chiar din ziua aceea, seara, muribundul s-a spovedit, a primit Sfântul Maslu şi Sfânta Împărtăşanie. Ei bine, boala aceasta este pentru mine dovada pe care Inima lui Isus mi-a dat-o, că acea sărmană fiinţă s-a mântuit. „Ajută-mă să-i mulţumesc!”.
Un eroism de acest fel nu poate inspira decât religia Fiului lui Dumnezeu făcut om şi mort pe cruce pentru mântuirea neamului omenesc!.