marți, 29 mai 2012

Tatăl şi fiul, preoţi

            La Congresul din 1933 pentru recrutarea chemărilor preoţeşti în Franţa, a luat parte şi colonelul Rollin, preot şi directorul Operelor Catolice din Montaubam. Fiind prezentat adunării Congresului de către Pr. Doncoeur, a fost aplaudat cu frenezie de către întreaga adunare. Ilustrul preşedinte al Congresului zise: „Rugăm pe Pr. Rollin să urce la tribună şi să povestească modul în care acum trei ani a simţit chemarea la Sfânta Preoţie”.
            Cu multă gravitate colonelul înaintează prin mulţime, purtând peste reverendă numeroasele decoraţii militare, şi urcă la tribună. Şi începu: „În timpul războiului mondial, am fost colonel de artilerie…tată a zece copii”.

În sală izbucneşte un val puternic de aplauze. Cu un glas emoţionat, colonelul continuă: „Acum câţiva ani mi-a murit soţia şi nu mi-a rămas decât o singură dorinţă: aceea de a mă ocupa de copii şi de a face bine în jurul meu. Am înţeles că pot face cel mai bine acest lucru numai ca preot, dar mă temeam de Dumnezeu. Dumnezeu mi-a dat harul să mă întâlnesc cu un călugăr, om al lui Dumnezeu, care mi-a dat curaj.
Într-o seară în timp ce-mi îmbrăţişam fiul cel mai mare, înainte de a merge la culcare, el îmi spuse: <Tată, eu vreau să mă fac preot!>
Îndată mi-am şi luat hotărârea şi răspunzându-i i-am zis: Da, fiul meu; dar vom fi amândoi!
Şi acum amândoi suntem preoţi!”
Întregul Congres a fost cuprins de cea mai zguduitoare emoţie sufletească. Lacrimi bogate licăreau pe obrajii tuturor…