duminică, 22 iulie 2012

Episcopul care fura mere

Era de copil - după cum spune el însuşi - "un mic drăcuşor", un adevărat coşmar pentru părinţii săi. În loc să meargă la ore, se ocupa de "alte afaceri". Odată, tatăl său, care era poliţist, i-a surprins pe el şi pe câţiva prieteni de-ai lui furând mere în timpul în care ar fi trebuit să fie la ore.
          Iată ce povesteşte acest copil: "Când m-a văzut, de departe a strigat: Stai!
Tovarăşii mei au început să alerge care încotro, dispărând ca fulgerul. Am rămas singur, parcă lipit de pământ, fără a mai putea face vreun pas. Tatăl meu s-a apropiat, nu m-a certat nici nu mi-a tras vreo palma. Singurul lucru pe care l-a făcut a fost să mă apuce puternic de braţ şi să mă ducă până în sat, fără a spune nici măcar un cuvânt.
           Înainte de a intra în casă, m-a dus la biserică.
S-a dus direct la altarul Maicii Domnului şi s-a pus în genunchi. Eu, aproape fără sa-mi dau seama de ceea ce făceam, am îngenuncheat lângă dânsul.
          Atunci, tatăl meu, cu devoţiune şi privind la statuia Maicii Domnului, a spus:
- Preasfântă Fecioară, Măicuţa mea! Tu ştii foarte bine tot ceea ce am făcut pentru a-l educa pe acest fiu nesimţit. Acum nu mai ştiu ce să fac... Ţi-l las în mâinile tale... Fă cu el ceea ce vrei tu.
          S-a ridicat şi a plecat.
          Am privit la Preasfânta Fecioară. Acolo mi-am propus şi i-am cerut ajutorul pentru a mă schimba".
         Astăzi, "micul hoţ de mere" este unul dintre cei mai îndrăgiţi episcopi din Canada.
La câţiva ani după cele întâmplate, atunci când i-a spus tatălui său că ar vrea să meargă misionar, acesta, suspinând, a exclamat:
 - Nu m-am gândit că Preasfânta Fecioară va lua chiar aşa în serios cuvintele mele".